گروه اجتماعی: پس از آنکه سازمان سنجش آموزش کشور لغو ثبت‌نام داوطلبان آزمون کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سال 89 را اعلام کرد

رئیس مرکز آمار و نیروی انسانی آموزش و پرورش از تشکیل کمیته‌ای سه‌جانبه متشکل از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و کار برای تعیین تکلیف هنرآموزان فنی و حرفه‌ای در دوره کاردانی خبر داد.

سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: براساس تبصره 3 از ماده 5 مصوبه یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای‌عالی اداری مورخ 8 بهمن ماه 1388 مبنی بر عدم‌پذیرش دانشجوی جدید در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای از سال 1389، از داوطلبان آزمون کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سال 1389 ثبت نام به عمل نخواهد آمد.

سازمان سنجش پیش از این اعلام کرده بود که ثبت‌نام از داوطلبان واجد شرایط آزمون کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای از ساعت 9 صبح سه‌شنبه 15 تیر صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز آمار و نیروی انسانی آموزش‌و پرورش در همین زمینه گفت: آنچه دولت ابلاغ کرده یک تصویب نامه است که مهلت داده با تشکیل کمیته‌ای متشکل از نماینده وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و کار تا 8 ماه دستورالعمل ادغام این مراکز در سازمان ملی مهارت فراهم شود.

اسدالله اسدی گرمارودی ادامه داد: درخصوص ادامه فعالیت‌های آموزشکده‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای نیز این کمیته تصمیم می‌گیرد که چه تعداد از آنها زیر نظر آموزش و پرورش بماند و چه تعداد تحت پوشش سازمان ملی مهارت و وزارت علوم برود.

بلاتکلیفی 110 هزار داوطلب

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پی لغو ثبت‌نام آزمون کاردانی پیوسته فنی و حرفه‌ای گفت: مسئولانی که این تصمیم را گرفته‌اند،  باید جوابگو باشند.سید محمود حسینی دولت‌آبادی در گفت‌وگو با مهر گفت: با توجه به مصوبه مجلس و قراری که از قبل برای برگزاری آزمون فنی و حرفه‌ای در سال 89 وجود داشته، باید این آزمون برگزار شود  اما شورای‌عالی اداری برخلاف مصوبه مجلس تصویب کرده که پذیرش دانشجو در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در سال 89 متوقف شود.

وی با پیش‌بینی تعداد حدود 110 هزار داوطلب برای این آزمون گفت: اگر قرار بود آزمون برگزار نشود چرا از مدت‌ها پیش زمان ثبت نام را اعلام کرده‌اند؟ اکنون با لغو ثبت‌نام آزمون فنی و حرفه‌ای موقعیتی را از یکسری جوانان سلب کرده‌اند درصورتی که اگر داوطلبان این آزمون از عدم‌برگزاری آزمون فنی و حرفه‌ای خبر داشتند نسبت به شرکت در بقیه کنکورها اقدام می‌کردند نه اینکه تلاش‌هایشان بی‌فایده شود.

مسئولان تجدیدنظر کنند

عضو دیگرکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این سبک تصمیم‌گیری‌ها باعث آسیب به تعداد زیادی از جوانان می‌شود.علیرضا سلیمی با یادآوری مصوبه مجلس درباره برگزاری آزمون فنی و حرفه‌ای در سال 89 از یک سو و مصوبه شورای‌عالی اداری مبنی بر توقف پذیرش دانشجو در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در سال 89 از سوی دیگر به مهر گفت: باید بین قوا هماهنگی وجود داشته باشد.

کمیسیون آموزش و تحقیقات طی بحث مفصلی وزرای کار و امور اجتماعی و آموزش و پرورش را در جریان نگرانی داوطلبان آزمون فنی و حرفه‌ای قرار داد و مجلس موضوع لغو ثبت‌نام آزمون فنی و حرفه‌ای را قاطعانه پیگیری می‌کند و مسئولان باید در تصمیم‌شان بازنگری و تأمل کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با ذکر دلایل لغو ثبت‌نام آزمون فنی و حرفه‌ای گفت: وزارت آموزش و پرورش باید پاسخنامه سازمان سنجش را مبنی بر پذیرش دانشجوی فنی و حرفه‌ای بدهد و تکلیف این سازمان را در این زمینه مشخص کند.

محمد حسین سرورالدین افزود: وزیر آموزش و پرورش تاکنون پاسخی درخصوص نامه سازمان سنجش مبنی بر پذیرش دانشجوی فنی و حرفه‌ای نداده است از این‌رو اعلام می‌کنیم که این وزارتخانه باید هرچه زودتر تکلیف ما را مشخص کند.

کد خبر 111123

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز